Charla coloquio de Cristina Narbona sobre el cambio climático

El jueves 25 de enero a las 18:00-19:45h visitará el Campus de Alcoi de la Universidad Politécnica de Valencia la Ministra de Medio Ambiente, Dª. Cristina Narbona para tratar el fenómeno del Cambio Climático. La charla-coloquio de la Ministra tiene como título: "LOS RETOS DEL CAMBIO CLIMÁTICO" y tendrá lugar en el Salón de Actos del Edificio Viaducto, Paseo de Viaducto, nº 1 (Universidad Politécnica de Valencia, Campus de Alcoy).

Para saber más visita esta web sobre el Cambio Climático en la UE.

La ministra de Medi Ambient visita les obres del riu Barxell a Alcoi
La ministra de Medi Ambient, Cristina Narbona, ha visitat avui dijous les obres realitzades a la canalització del riu Barxell d'Alcoi, que comprén més d'1.2 quilòmetres de longitud, i que va ser inaugurat el passat mes de setembre sense la seua presència a causa de l'accident ocorregut a l'estació d'aigües residuals de La Vila Joiosa. Després de realitzar un recorregut pel traçat del riu acompanyada pel president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Juan José Moragues, l'Alcalde de la ciutat, Jordi Sedano, el director de l'obra, Santiago Mellado, així com diversos representants polítics de la ciutat, Narbona ha manifestat sentir-se “molt satisfeta” amb el resultat i ha destacat que “quan es culmine l'última fase del riu, que està ara mateix en projecte de redacció i suposarà actuar sobre altres 250 metres, s'hauran invertit quasi 35 milions d'euros a la ciutat”. Després de la seua visita al llit del riu, la ministra s'ha traslladat al campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) per a participar en una xarrada-col·loqui sobre el fenomen del canvi climàtic. En aquest sentit ha manifestat que sobre l'extraordinari desafiament que suposa el canvi climàtic per a tots els països del món, “des del Govern central estem convençuts que a Espanya podem abordar-lo amb absoluta serenitat i amb bones expectatives, ja que tenim empreses molt capaces de desenvolupar molt més les energies renovables i també tenim polítiques que recolzen l'estalvi i l'eficiència energètica”. Narbona ha ressaltat que les dades obtingudes al 2006 respecte al consum d'energia a Espanya han sigut satisfactoris, atés que per primera vegada hi ha hagut una caiguda en aquest sentit i ha crescut el Producte Interior Brut, “el que significa un avanç a l'eficiència energètica de la nostra economia que ens col·loca a la mateixa senda que altres països europeus, i que com a mínim, significarà que per primera vegada l'any 2006 s'estabilitzen a Espanya les emissions de gasos d'efecte hivernacle”.